Koç Üniversitesi

Tarih ve Yer: 28-29 Aralık 2013 Kartalkaya / Bolu

Ekip Lideri: Sönmez Erkaya

Faaliyet Sorumlusu: Murat Aydemir, Sümeyre Ariş ve Merve Şahin

Katılanlar: Murat Aydemir, Cihan Oklap, Merve Şahin, Sümeyre Ariş, Sönmez Erkaya, Duygu Can, Neslihan Oflaz, Özgün Civelekoğlu, Barış İlgar, Hocanın arkadaşı

Kullanılan Malzemeler: Klasik yürüyüş eşyaları, kask, krampon, kazma, tırmanış malzemeleri, dry tooling çalışması için; takoz, sikke, çekiç, nutkey etc.

Hava Durumu: İki gün de hafif güneşli ama bulutlu, yer yer sert esen rüzgârlı. Klasik kış havası.

İstanbul’dan sabahın erken saatlerinde Bolu’ya gitmek üzere yola çıktık. Yol üstünde arkadaşlarımızı da alarak uzun zamandır beklediğimiz, sonunda hak ettiğimiz gelişim eğitimimize başladık. Küçük bir çorba ve kahvaltı molasından sonra faaliyetimize başlamak üzere oteller bölgesine doğru yola çıktık. Eşyalarımız hazırlayıp dry tooling, kuru kaya ve kar üzerinde kazma krampon çalışması, yapacağımız bölgeye çadır atmaya yola koyulduk. Gel gör ki gittiğimiz yer rüzgârdan dolayı çadırlarımızı paraşüt görevi gördü. Biz Özgün’le çadır arkadaşıydık ve çantalarımızı çadırın içine atmamıza rağmen uçuyordu. Güç bela çadırlarımızı kurduk ama sonra Sönmez Hoca o bölgesinin özel bölge olduğunu ve çadır atılmasın yasak olduğunu söylemesi ile gözleri yaşlı, eğitimin bir parçası motivasyonu ile(!), çadırlarımızı toplayıp başka bir bölgeye doğru harekete geçtik. O arada Duygu’yu kayıp ettik ama daha sonra bulduk.

image002İlk çadır yerimize giderken…

image004Hayvan istilasına uğrayıp mahvolacak çadır yerimiz…

Ä°kinci çadır yerimize geçmeden önce yol üzerinde bulduÄŸumuz bir konaklama tesisinde çay içip yol yorgunluÄŸumuzu attık. Özgün – ben ve Cihan- Murat kulübe yeni alınan çadırlarımızı kurmuÅŸtuk. Daha önce kurduÄŸumuz çadırların gerçekten çadır olup olmadığını düşünüyorduk ve daÄŸcılıktaki ‘para var huzur var’ lafının ne kadar doÄŸru olduÄŸunu üzülerek düşündüm. Bundan sonra kar maÄŸarası için çalışmalara baÅŸladık.

Kar mağaramızı getirebildiğimiz yere kadar getirmiştik ve karın çok az olmasından dolayı da bitiremeyeceğimiz anlayıp yemek yapmaya karar verdik. Üç çadırı boş bırakıp diğer çadırlarda yemek yaptık (5 çadır götürmüştük). Yemeklerimizi yedikten sonra dinlenme tesisine geçelim dedik. Demez olaydık. Biz döndüğümüzde bir hayvan tarafından 3-4 çadırımıza girilmiş ve hepsi yırtılmışlardı. 2 çadırımız artık kış faaliyetlerinde kullanılamaz hale gelmişti. Buradan da anlayacağımız bir gelişim dersi oldu bize. Etrafını bilmediğimiz bölgelerde çadırlarımızı tek başına bırakmamamız gerektiği. Çok üzüldük bu duruma çünkü iki tane çadır almıştık ve iki çadırımızı tam performansla kullanılamaz hale getirmiştik. Sönmez hoca dinlenme tesisinde kalmaya karar verdi biz de çadırları birleştirdik.

Ertesi gün uyandık ve kahvaltımızı yaptık. Hala kazma-krampon çalışması için heyecanlıydık. Çadırlarımızı arabaya yerleştirdik ve küçük bir kayma çalışması yaptık. Daha sonra da önceki gün gittiğimiz bölgede 3’erli gruplara bölündük. Gruplar halinde kar-kaya içinde kazma krampon çalışmamıza başladık.

image008Kar-Kaya’da kazma crampon çalışması için hazırlıklarımızı yaparken…

Lider gruplarını değiştirerek hedefimizin zirvesine çıkmaya çalıştık. Tabi yolda çatır çatır puanlarımızı kırdı Sönmez hoca. Bizim puanlarımızın kırılma sebepleri; 1.Benim çok soru sormam (1.5 puan) 2.Buz vidasını çok döndürmem sonucu yalama yapabileceğini düşünmemem(2 puan) 3. Sümeyre’nin çıkarken eksprese düğüm atması(3-4 puan) 4.Zik-zak halinde tırmanıp ipi zorlamam(1 puan) 5. Sikkelerin yerleşimi(2 puan) 6. Atılan düğüm yüzünden Murat’In bir yeri emniyetsiz tırmanması (komple kaldık). Diğer gruplar da kendilerine göre hata yaptıklarından dolayı onlar da kaldı. Sonuç olarak hepimiz gelişim eğitiminden kaldık. Puanlamamızın üzerinde çok düşünmemiştik çünkü kalacağımızı biliyorduk. Bu daha ilk eğitimimizdi ve biz daha çok eğitim istiyorduk zaten !! Eğitim sonunda hocaya borçlu kaldık kısaca.

Tüm beceriksizlere, olumsuzluklara, yabani hayvanlara, şiddetli rüzgâra rağmen hedefimize istediğimiz şekilde ulaştık ardından da güzel bir ip inişi eğitimi yaptık.

image013İp inişimiz…

Faaliyetimizi bitirdikten sonra aracımıza döndük. Bütün olumsuzluklara karşı çok mutluyduk çünkü bir sürü dağcılık tekniği öğrenmiştik. Evet, faaliyetimizde başarısızlıklarımız, beceriksizliklerimi ve belki disiplinsizlerimiz oldu ama önemli olan bunları yaşayarak öğrenip bunlardan ders çıkardık kendimize. Otobüsümüzde faaliyet kritiğimizi de yaptıktan sonra çoğunluğumuzun bu görüşte olduğunu öğrendik bu da ben çok mutlu etti. Güzel bir eğitim faaliyeti oldu darısı nice faaliyetlerimizin başına. Raporun sonuna faaliyette önem arz ettiğini düşündüğüm fotoğrafları ekliyorum.

Kurduğumuz bir emniyet sistemi. 1. Sol altta yarım kazık ile emniyet alınıyor. 2. Sağ altta emniyetcinin kaya üzerindeki emniyeti alınıyor. 3. En üstte Perlon yardımı ile genel emniyet sistemi sağlanıyor.

image022Lider çıkıp emniyet sistemini kurduktan sonra bekleyen daha sonra da diğer lideri bekleyecek olan emniyetci, Murat’ın dramı. Baya üşüdü.