Koç Üniversitesi

Erzurum / Uzundere Buz Tırmanışı Faaliyeti

Tarih: 09.02.2017 – 12.02.2017

Ekip Lideri: Mustafa Kalaycı

Katılanlar: Batuhan Atılgan, Mehmet Ufuk Ural, Sinan Erboy, Reyhan Çağaç, Kardelen Cemhan, Elif Ayata, Ege Savaş, Egemen Yavaş, Hakan Orel, Ayberk Çatar

Hava Durumu: 3 gün de açık

9 Şubat günü kulübümüzün ilk buz tırmanışı faaliyetini gerçekleştirmek için İstanbul Sabiha Gökçen Havaalanından 18.50 Pegasus uçağıyla Erzurum’a doğru yola çıktık. İlk defa buz tırmanışını deneyeceğimiz için hepimiz oldukça heyecanlı ve meraklıydık. Erzurum Havaalanına indikten sonra faaliyet boyunca ulaşımımızı sağlayacağımız araçları kiraladık. Araçlara bindikten sonra hepimiz yolculuğun başından beri yemek sayıkladığımız için ilk durağımız Erzurumlu bir arkadaşımızın tavsiyesi üzerine Çınar Cağ Kebap oldu. Ardı arkası kesilmeden gelen cağlarla tıka basa doyup yeme işini biraz abartsak da yarın nasıl olsa bu enerjiye ihtiyacımız olacak diyerek kendimizi rahatlattık. Yemeğin ardından Uzundere’ye doğru yola çıktık ve üç gece bizi misafir edecek Uzundere Öğretmenevi’ne ulaştık. Odalara yerleştikten sonra bizi bekleyen yepyeni maceraya hazır olabilmek için hepimiz dinlenmeye çekildik.

A person standing on a snow covered mountain

Description automatically generated
  1. Gün

8.30’da kahvaltıda buluÅŸtuk ve yoÄŸun geçecek ilk gün için saÄŸlam bir kahvaltı yaptık. Kahvaltının ardından buz tırmanışı için gerekli olan tırmanış malzemelerini (buz vidası, kilitli karabina, ekspres, ATC, prusik ipi, buz kazması, tırmanış ipleri) hazırlayıp krampon, emniyet kemeri ve kaskları paylaÅŸtık. Åželaleye ulaÅŸtığımızda zor olacağı için herkes kendi ayakkabısına göre krampon ayarını daha öğretmenevinden çıkmadan yaptı. Hazırlıklarımızın ardından, kaldığımız yere yakın bir yerde markete uÄŸrayıp gün içinde atıştırmalık bir ÅŸeyler aldıktan sonra ilk buz tırmanışı tecrübemiz için Su Yatağı Köyüne doÄŸru yola çıktık. Abinis Åželalesine yaklaÅŸtığımızda araçları park ettik ve ÅŸelaleye doÄŸru yaklaşık 10-15 dakika yürüdük. Åželalenin altına ulaÅŸtığımızda herkes kemer ve kramponlarını giymeye baÅŸladı. Herkes hazırlandıktan sonra Tafa (Mustafa Kalaycı) temel tırmanış eÄŸitimi verdi. Burada ayaklarımızı ve kazmaları nasıl kullanacağımızı gördükten sonra bunları uygulamaya koyulduk. Tafa’nın açtığı rotaya top rope olarak sırayla girmeye ve kendimizi denemeye baÅŸladık. Bir grup top rope olarak tırmanırken bekleyenler de yandaki küçük ÅŸelalede öğrendiklerini uygulamaya devam etti. Egemen asıl ÅŸelalenin yan tarafındaki küçük buzda alıştırma yaparken kramponunda oluÅŸan bir sorun yüzünden çıktığı yerde mahsur kaldı ve böylece Ufuk da ilk kurtarma deneyimini yaÅŸamış oldu. Egemen’in çıktığı yere istasyon kurduktan sonra Egemen’i emniyete alarak mahsur kaldığı yerden kurtardık. Sıramızı beklerken oluÅŸan boÅŸluklarda buz vidasının nasıl kullanılacağını ve Abalakov yapmayı öğrendik.  Öğrendiklerimizi bol bol uygulamaya çalıştıktan sonra hava kararmadan malzemeleri toplayıp dönüşe geçtik. Öğretmenevine varınca biraz dinlenip herkes hazırlanınca yemek için Uzundere’de Samanyolu Lokantasına gittik. Gün içinde harcadığımız enerjiyi geri toplamamızı saÄŸlayacak güzel bir yemeÄŸin ardından öğretmenevine geri döndük. Biraz sohbet edip birlikte vakit geçirdikten sonra herkes dinlenmek için odasına çekildi

2. Gün

A person riding skis down a snow covered slope

Description automatically generated

Sabah 7.30’da kahvaltı için buluştuk ve güzel bir kahvaltı yaptık. Eşyalar bir önceki gün paylaştırıldığı için hazırlanmamız çok daha kısa sürdü ve erkenden Yeşil Dal Şelalesi için yola çıktık. Serdarlı Köyüne ulaştığımızda Çoban Yatağı’nda araçlarımızı bıraktık ve şelaleye doğru yürümeye başladık. Şelale bir önceki güne göre daha dik ve zorlu görünse de doğası çok etkileyiciydi. Tafa rotaları açtıktan sonra biz de tekniğimize daha da dikkat etmeye çalışarak tırmanmaya başladık. Yine bir önceki günkü gibi bir grup tırmanırken diğerleri de yan taraflarda çalışarak kendini geliştirmeye çalıştı, küçük yürüyüşlerle şelalenin çevresini keşfe çıktı ya da yüzünü bizden esirgemeyen güneşin altında sıcak çayın keyfini çıkardı. 15.30 gibi tırmanmaktan yorulan bir grup Tortum Şelalesini görmeye giderken kalanlar tırmanmaya devam etti. Güneş batmasına yakın güzel bir saatte Tortum Gölü’nden geçtik ve bulutlarla dağların göl üzerindeki muhteşem yansımasını görme fırsatını yakalamış olduk. Gölün bu güzel manzarasını sağımıza alarak Tortum Şelalesi’ne doğru devam ettik ve iki gündür vakit geçirdiğimiz donmuş şelalelerden sonra, akan şelalenin sesini dinleyerek ortamın tadını çıkardık. Nihayet öğretmenevine doğru dönüşe geçtiğimizde, yanımızdaki karlı dağların ve hafif müziğin eşliğinde, günün yorgunluğuyla arabada tatlı tatlı mayıştık. Öğretmenevine dönüp aldığımız duşla günün yorgunluğunu biraz da olsa atmaya çalıştık. Ekibin geri kalanı da geldikten sonra akşam yemeği için bir önceki gün gittiğimiz ve yemeklerini çok beğendiğimiz lokantaya gidip karnımızı güzelce doyurduk. Keyifli bir sohbet eşliğindeki yemeğin ardından öğretmenevine geri döndük. Bugün hepimiz bir önceki güne göre çok daha fazla yorulmuş olacağız ki erkenden odalarımıza çekildik.

A group of people riding skis down a snow covered slope

• 3. Gün

Sabah yine 7.30’da kahvaltılarımızı yaptık ve son gün için enerjimizi topladık. Eşyalarımızı dönüş için biraz toparladıktan sonra Yeşil Dal Şelalesi için yola koyulduk. Şelaleye ulaştığımızda kemerlerimizi ve kramponlarımızı giyip hazırlandık. Tafa rotaları açtıktan sonra sırayla rotalara girmeye ve emniyet almaya başladık. Herkes son bir kez tırmandıktan sonra kendine güvenen ve yapabileceğine inanan arkadaşlarımız lider tırmandı. Gün boyunca tırmandıktan ve öğrendiklerimizi pekiştirdikten sonra bir grup biraz daha erken gidip eşyaları toplamaya başladı. Diğer grup da tırmanışı tamamlayıp malzemeleri toparladıktan sonra öğretmenevine geri döndü. Eşyalarımızı toplayıp odaları boşalttıktan sonra saat 17.00 gibi öğretmenevinden ayrıldık. İlk gün yediğimiz yeri arayarak biz geliyoruz, çok açız hazırlıklı olun dedikten sonra Erzurum’a doğru yola çıktık. Güzel bir akşam yemeğinden sonra havaalanına geçtik. Kiraladığımız araçları teslim edip 21.00 uçağı için beklemeye başladık. Oldukça yorucu ama bir o kadar da keyifli bir faaliyetin ardından İstanbul’a doğru yola çıktık.