Koç Üniversitesi

Geyve / Sakarya Kaya Tırmanışı

Tarih: 9-10.09.2023

Faaliyet Sorumluları: İsmail Ergün, Zeynep Helvacı, Zülal Berra Dakın

Katılanlar: Ahmet Çelik, Alperen Kars, Barış Cem Bakay, Haktan Karakılınç, Zümer Gül

Hava Durumu: İki gün de güneşli, +23 / +11

Aramıza yeni katılan yönetim kurulu üyeleriyle birlikte gittiğimiz Geyve tırmanışında İsmail, Zeynep ve Zülal faaliyet sorumlularımız olarak yer aldılar. 9 Eylül 06.30 İstanbul çıkışlı rotamızda ilk durağımız Geyve’deki Yaman Bahçe oldu. Buradaki kahvaltımızdan sonra Ceceler bölgesinde yer alan kamp alanımıza yakın bir yerde araçları park edip çadırları kuracağımız yere kadar yaklaşık 15 dakika yürüdük. Saat 12 civarında vardığımız kamp alanımızda büyük çamların gölgesine çadırlarımızı kurduk ve tırmanış ekipmanlarının kontrollerini gerçekleştirdik.

Kısa bir yürüyüş sonrası 13.30’da tırmanış yapacağımız Halk Ekmek sektörüne ulaştık ve tırmanış ekipmanlarını paylaştık. Geçen senelerden tecrübeli üyeler ile birlikte Halk Ekmek (V) ve Hard Slope (V) isimli rotaları açtık. Yönetim kuruluna yeni katılan bazı arkadaşlarımızın ilk kaya tırmanışı tecrübeleri oldu. Ayrıca duvarda sıklıkla simülasyonunu yaptığımız rota döşeme ve istasyon toplama aktivitelerini geçen senelerden devam eden üyeler kayada da başarıyla uyguladı. Gezinin temel amacı yönetim kurulu üyelerinin eğitimi olmasından dolayı ilk gün sadece lider tırmanışı gerçekleştirdik, hava kararmaya yakınken de kampımıza döndük.

Ertesi sabah su stoğumuz azaldığı için çadır alanına yaklaşık bir kilometre mesafede bulunan su kaynağında sularımızı doldurduk. Kamp alanımızda önceden hazırlanmış sandviçlerle kahvaltımızı yaptıktan sonra son tırmanışlarımız için 10.00’da tekrar kayalara doğru yola çıktık.

10.30’da varıp hazırlandığımız Has 2 sektöründe bu sefer Çizmeli Kedi (VII-), Arguvan (VI) ve Has (VI) isimli

rotaları açtık. Bunlara ek olarak Gandhi (VII) rotasını açmaya çalıştıysak da maalesef başarılı olamadık. Devamında herhangi bir malzemeyi kayada bırakmadan ekspresleri toplayarak geri indik. Bütün üyeler lider ve top-rope tırmanışları gerçekleştirdi.

Kamp alanımıza 17.30’da tekrar döndüğümüz zaman iz bırakmama ilkelerine uygun olarak çöplerimizi temizledik. Devamında çadırlarımızı ve ekipmanlarımızı toplayarak kamp alanımızı boşalttık ve dönüş yürüyüşüne başladık. 18.30’da çıktığımız dönüş yolunda Sakarya’nın meşhur Islama Köfte’sini denemek için mola verdiğimiz bir restorandan sonra yolumuza devam ettik ve gece yarısına yakın İstanbul’a vardık.

Yeni yönetim kurulu üyelerimizin bağlarını artırdığı, temel kampçılık ve tırmanış bilgilerini edindiği keyifli bir faaliyet oldu. Bolca gülüp çokça anı biriktirdiğimiz Geyve gezisi bizde dönem içindeki öteki faaliyetleri kovalamanın hevesini bir kez daha uyandırdı.