Koç Üniversitesi

Geyve / Sakarya Kaya Tırmanış Faaliyeti

Tarih: 21– 22.10.2017

Ekip Lideri: Onat BaÅŸar

Katılanlar: Reyhan Çağaç, Kardelen Cemhan, Elif Ayata, Kaan Akyol, Sinan Erboy, Kahraman, Işıtan Bilgiç, Elif Beyza Çimen, Can Özdoğancı, Kardelen Demirci, Tevfik Omaç, Nursen Yılmaz, Burak Zabun, Deniz Umut, Nevzat, Dytmar, Vincent, Derin Burnaz, Mert Şop Yılmaz, Erkin, Chris, Pascal, Merve Çapacı, Başak Didem Dağlıoğlu, Berk, Cem, Bartu Çolak, Barkın, Ali Ahmet Bingül, Burak Tosun, Gamze Özata, Hakan Orel

Hava Durumu: İki gün de güneşli, +22o

2017 Güz öğretim döneminin başlamasıyla biz de dağlara ve kayalara olan yolculuğumuzda yeni arkadaşlarımızla birlikte ilk durağımız olan Geyve’ye gittik. Dönemin ilk teorik dersinden sonraki ilk pratik eğitim faaliyetimizde bizlere eğitmenlerimizden Onat Başar liderlik etti. Yeni eğitim grubumuzun Temel Kampçılık ve Doğada Yaşam bilgilerini deneyimlediği, birçoğunun kaya tırmanışı ile tanışıp emniyet alma/top-rope tırmanış pratiği yaptığı ve ikinci gününde kısa bir yürüyüşle taçlandırdığımız keyifli bir faaliyet oldu.

1. Gün

21 Ekim Cumartesi sabahı teknik malzemeleri de faaliyet servisine yükleyip saat 6.10’da okuldan Sakarya’ya doğru yola çıktık. Kamp yerine varmadan, Geyve’deki Karaçam Lokantası’nda kahvaltı için ufak bir mola verdik. Kahvaltımızı yapıp biraz ilerideki ilçe marketine uğradık ve son ihtiyaçlarımızı tamamladık. Yarım saat kadar daha yol gittikten sonra servisten ineceğimiz yol ayrımına ulaştık. Servisten inip tırmanış malzemelerini paylaştıktan sonra bizi kamp alanına götürecek olan yola koyulduk. 15 dakikalık kısa yürüyüşümüzden sonra kamp alanına vardık. Çadırlarımızı kurduk ve kamp malzemelerimizi yerleştirdik. Saat 12.30’a doğru ufak bir çember oluşturduk ve Onat kamp hayatı, çadır kurma, doğada giyim ve beslenme, dikkat edilmesi gerekenler gibi konular hakkında bilgilendirme yaptı. Kamp alanındaki teorik bilgilendirmenin üzerine sorulan soruların cevaplanması ve merakların giderilmesiyle rotalara doğru yola koyulduk.

13.00’da tırmanış yapacağımız Halk Ekmek sektörüne ulaştık ve tırmanış ekipmanlarını paylaştık. Deneyimli arkadaşlarımız ve Onat ile birlikte Sakarya Dağcılık (V+), Mild Slope (V+), Halk Ekmek (V), Halk Ekmek 2. İp (V), Sunny Days (V+), Oat Flakes (V+) ve Hard Slope (V) isimli rotaları açtık. Bir yandan kayayla tanışan arkadaşlarımız okuldaki tırmanış duvarından sonra kayada da tırmanmanın zevkini tadarken Hakan ve Kardelen multi-pitch spor tırmanışlarını başarıyla tamamladı, Elif ise ilk ip inişini gerçekleştirdi. Lider ve top-rope tırmanışların ardından hava kararmaya yakınken kampa döndük.

• 2. Gün

Gün aymadan, ilk günün yorgunluğunu atmış bir şekilde uyandık. Kahvaltılarımızı yaptıktan sonra 7.10’da tırmanış simülasyonu için yürüyüşe başladık. Yaklaşık 50 dakika süren yürüyüşün ardından tepeye ulaştık ve güneşin doğuşuna demlediğimiz çaylarla eşlik ettik. Biraz dinlenip fotoğraf çekildik. Çaylarımızı da içtikten sonra dönüş yoluna koyulduk. 8.40’ta kampa ulaştık ve yeniden tırmanışa geçmek üzere hazırlandık. 9.30’da iki ayrı grup olarak Halk Ekmek sektöründe ve Has Sektör-2’de tırmanışa hazır idik. Tırmanışa başlamadan, Onat eğitim grubuna ATC ile nasıl lider ve top-rope emniyeti alınacağını, dikkat edilmesi gerekenleri anlattı. Bunun yanı sıra tırmanışta sıklıkla kullanılan temel düğümleri gösterdi. Sonrasında yeni arkadaşlarımız emniyet alma ve düğüm atma pratiği yaparken deneyimli arkadaşlarımız bir önceki gün açılan rotalara ek olarak Has Sektör-2’de Has (VI) ve Technik’s (VII) isimli rotaları açtı. Erken saatlerde başlayan tırmanışımız yeni öğrendiklerimizin pratiğini yaparak, birbirimize tırmanış taktik ve tekniklerini göstererek öğleden sonra 15.00’a kadar devam etti. 15.00’da tırmanış malzemelerimizi toparlayıp kampa döndük. Çadırları toplayıp, çantalarımızı hazırlayıp etrafta bize ait olan olmayan tüm çöpleri de toplayıp anayolda bizi bekleyen servisimize doğru yol aldık. 16.15’te bir sonraki ziyaretimizi iple çekeceğimiz Geyve’den ayrıldık. Yol üstünde çöplerimizi attıktan sonra Sakarya’nın meşhur Islama Köftesiyle akşam yemeğimizi yiyip karnımızı doyurduktan sonra İstanbul’a devam ettik.

Yaptığımız güzel tırmanışların yanı sıra gelişim grubu, eğitim grubu ve yeni eğitmenlerimizden Onat’ın kaynaştığı harika bir faaliyet oldu. Emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.