Koç Üniversitesi

Harmankaya Kanyonu Kaya Tırmanışı Faaliyeti

Tarih: 9-10 Mart 2013

Ekip Lideri: Sönmez Erkaya

Katılanlar: Sönmez Erkaya, Barış İlgar, Murat Aydemir, Özge Bitik, Cihan Oklap, Duygu Can, Fatma Sevde Coşkun, Özge Gezer, Arda Şemsioğlu, Ceren Acar, Barış Baver Tezdiğ, Neslihan Oflaz, Ali Doğan, Tarık Tuna, Belgin Tuna, Ezgi Karagöl, Asutay Gönül, Ertan

Kullanılan Malzemeler: Kask, ip, karabin, ATC, kamp eşyaları, diğer teknik malzemeler

Hava Durumu: Parçalı bulutlu, az rüzgarlı

Cumartesi sabahı saat 6.15’te yola koyulmak üzere Koç Üniversitesi Dağcılık Kulübü olarak kampüsten ayrıldık. Yol üzerinde Park Orman’dan, Kadıköy’den ve Bostancı’dan okulumuz dışından katılan arkadaşlarımızı alarak yola devam ettik. Kadıköy’de birbirimizi tanımamamızdan kaynaklanan bir anlaşmazlık sonucu  bir gecikme yaşadık. En son ise grup liderimiz Sönmez Erkaya’yı Pendik’ten alarak Bilecik’e doğru yola koyulduk. Yol üzerinde kahvaltımızı da yaptıktan sonra saat 12:00’de Ertuğrul Gazi’nin türbesinin bulunduğu ve Osmanlı Devleti’nin temellerinin atıldığı Söğüt ilçesini ziyaret ettik. Kısa süreceğini düşündüğümüz 8 saatlik bir yolculuk sonrasında saat 14:00 sularında kamp alanımıza vardık. Servisin bizi kamp alanına kadar bırakması bize büyük bir rahatlık sağladı.

Kampımızı kurduktan sonra, bölgenin tanıtımı amacı ile yerel televizyon ajansları ve ilçenin kaymakamı kulübümüzü ziyarete geldi. Ardından hafif bir atıştırma yaparak, oyalanmadan tırmanacağımız alana gittik. Kulübümüze yeni katılan arkadaşlarımızı kaya tırmanışı sporu ile tanıştırdık ve Sönmez Hoca’nın liderliğinde temel tırmanış eğitimi almalarını sağladık. Kulübün eski üyeleri ise rotalar üzerinde lider tırmanış ve istasyon kurarak ip inişi  çalışmaları yaptılar. Saat 18:00 civarına kadar tırmanışımızı sürdürdük. Tekrar kamp alanına dönüp yemek hazırlıklarına başladık. Havanın rüzgarlı olması ocak yakmayı zorlaştırdığı için su ısıtmakta ve yemek pişirmekte zorlandık. Yine de kamp ateşi eşliğinde yediğimiz yemek son derece zevkliydi. SUCUK kızarttık, patates ve patlıcan közledik, tatlı olarak marshmelow kızarttık. (hepsini krem peynire bandırarak yedik) Yemekten sonra toplu olarak kamp alanından Harmanköy’e gitmek üzere gece yürüyüşüne çıktık. Yürüyüşümüz yaklaşık bir buçuk-iki saat sürdü. Köyün yerlileri bizi köy meydanında oldukça konuksever bir şekilde ağırladılar ve ikramlarda bulundular. Eskiden okul olarak kullanılan binanın bahçesinde ateş yakıp, sohbet ettik. Kamp alanına dönüşümüz yine servisimizle gerçekleşti. Uzun bir günün ardından uyumak üzere çadırlarımıza girdik. Çok şanslıydık ki yağmur tam da biz çadırlarımıza girdikten sonra başladı. Biz de çadırlarımızdan yağmurun ve doğanın sesini dinleyerek romantik dakikalar yaşadık.

Ertesi gün sabah 8:00’da uyanıp kahvaltımızı ettik ve oyalanmadan tırmanış alanına gittik. Sönmez Hoca ve bir kaç arkadışımız bizler için yeni rotalar açarken biz de tırmanış yapmayı sürdürdük. Bu bölgenin rotaları tırmanışa yeni başlayan arkadaşlarımız için pek de kolay değildi. Rotaların yeni yapılmış olması ve kayaların yumuşak olması bize ufak sorunlar yaşattı. Bu esnada Barış ve Ertan arkadaşlarımız keşif yapmak üzere köyün yerlileriyle beraber çeşitli mağaralara gittiler. Tırmanışımızın ardından kanyon yakınlarına yürüyüşe çıktık. Yürüyüşümüzde yeni tanıştığımız sevimli Sibirya Kurdu bize arkadaşlık etti. Kanyonun büyüleyici manzarası eşliğinde çeşitli fotoğraflar çekindik ve Sönmez Hoca’nın kanyon hakkında anlattığı efsaneleri dinledik. Tekrar köye döndüğümüzde hepimizin karnı oldukça acıkmıştı. Biz de , kamp erzaklarından kalanlar ve köylülerin verdikleriyle köyün misafirhanesine ait mutfakta iş birliği ile imece usulü yemeğimizi yaptık. Açlığımızı bastırdıktan sonra 18:00 civarında okulumuza doğru yola çıktık. Tekrar acıkan karınlarımız bizi yemek yemek üzere Bilecik yakınlarında durmaya zorladı. Tamamen doyduktan sonra servisimize bindik ve Pazartesi sabaha karşı 01:00 civarı okulumuza döndük.