Koç Üniversitesi

Tarih ve Yer: 7-8 Aralık 2013 Kartepe

Ekip Lideri: Sönmez Erkaya

Faaliyet Sorumlusu: Özge Bitik

Katılanlar: Özge Bitik, Murat Aydemir, Merve Şahin, Cihan Oklap, Özgün Civelekoğlu, Ahmet Bingöl, Nursen Yılmaz, Melda Öztürk, Cheng Kai Wang, Emre Fatih, Betül Boran, Buğra Bayık, Tansu Cabacı, Neslihan Oflaz, Sponsorlarımız Erdal Günaydın ve Sezgin Sanatçıoğlu, Seray Hanım, Ege Kural (Sönmez hocanın ekibinden bizimle misafir olarak faaliyete katıldı.)

Kullanılan Malzemeler: Kamp malzemeleri, klasik yürüyüş eşyaları

Hava Durumu: İlk gün kar yağışlı, kapalı ve biraz soğuk, ertesi gün güneşli

Karlı Kayın Ormanında

Herkesi servisle aldıktan sonra İstanbul’dan Kartepe’ye doğru yola koyulduk. Yolda Sönmez Hoca’dan havanın kar yağışlı olacağını ve birçok dağcılık grubunun kötü hava koşulları nedeniyle etkinliklerini iptal ettiği haberini almamıza rağmen yılmadık ve enerjimizden hiçbir şey kaybetmeden yolumuza devam ettik. Eşyalarımızı indireceğimiz yere yaklaşık 10 km kala zincirimiz olmadığından yola daha fazla devam edemedik ve inmek zorunda kaldık. Sönmez Hoca’nın son anda bize oradan traktör ayarlamasıyla bütün malzemelerimizi traktöre yükledik.

Traktörde sınırlı sayıda yer olduğundan grup ikiye ayrıldı. Bir kısmımız traktörle kamp yapacağımız alana doğru yola çıkarken kalan kısmımız da yola yürüyerek devam etti. Erken varan grup orada bulunan tesiste grubun kalanını bekledi. Birkaç saat sonra tekrar buluştuktan sonra ise kamp yapacağımız alana malzemelerimizi taşıdık ve çadırlarımızı kurduk. Vakit akşamüstü olduğundan çadırlarımızı kurduktan sonra yemek yapma hazırlıklarına giriştik. Yemeklerimizi yedikten sonra tekrar tesise gidip çay içerek muhabbet ettik.

Saat 20.00 civarı ertesi gün erkenden buluşmak üzere çadırlarımıza dağıldık. Ertesi gün saat 6’da güneşli ve güzel bir güne uyandık. Kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 7’de hazır olarak yürüyüşümüze başladık.

Birkaç saatlik yürüyüşün ardından diğer bir tesiste mola verdik. Saleplerimizi içip içimizi ısıttık. Sponsorlarımızdan ikisini tesiste bıraktıktan sonra zirveye doğru yürüyüşümüze devam ettik.

Yaklaşık 10 saatlik yürüyüşümüzün ardından zirveye çok az kala kazmalarımızı kullanma vakti geldi.  Son bir çabanın ardından hepimiz zirveye vardık ve tüm yorgunluğumuzu unuttuk.

Zirve fotoğrafımızı çektirdikten sonra hız kesmeden inişe geçtik. Dönüş çok daha hızlı ve eğlenceliydi(en azından benim için). Dönüş yolunda ikinci tesiste bıraktığımız arkadaşlarımızı aldıktan sonra kamp alanımıza gittik. Çadırlarımızı toplayıp eşyalarımızı servise yükledikten sonra İstanbul’a doğru yola koyulduk. Genel olarak sorunsuz ve güzel bir etkinlik geçirdik. Bu etkinlik aynı zamanda benim ilk dağ deneyimim olduğu için benim açımdan çok daha etkileyici ve ilham vericiydi. Kendimi orada çok daha mutlu, canlı ve huzurlu hissettim. Darısı diğer etkinliklerin de başına.